Jumat, 27 April 2012

Guardiola: “M’he buidat i necessito omplir-me”


El de Santpedor té la percepció que si hagués seguit “haguéssim pres mal” ja que després de quatre anys a la banqueta del Barça no es veia amb l’energia necessària per seguir


“M’he buidat i necessito omplir-me”. Aquesta és la raó per la qual Josep Guardiola ha decidit posar punt i final a la seva etapa com a tècnic del primer equip de futbol del FC Barcelona. Quatre anys després d’arribar a la banqueta blaugrana, d’haver-se convertit en el tercer entrenador del Club amb més partits i d’aixecar 13 títols , diu adéu perquè considera que no té l’energia necessària per entrenar un equip com el Barça. “Quatre anys és una eternitat com a entrenador del Barça. El temps ho desgasta tot i jo m’he desgastat”, ha dit. I ha apuntat que “la pròxima persona donarà unes coses que jo ja no puc donar. L’exigència ha estat molt alta i l’entrenador ha d’estar fort i tenir l’energia per contagiar-la als jugadors. I jo haig de recuperar-ho i això es fa reposant”.

“És el millor lloc possible però faig el que em pertoca”

Per a Guardiola no és fàcil marxar d’un lloc que considera casa seva però no volia que aquest lligam sentimental amb el Barça “no em deixes ser clar en les meves decisions”. El tècnic blaugrana ha reconegut que aquest Club “és el millor lloc possible però faig el que em pertoca”. I és que considera que davant el desgast si hagués continuat “haguéssim pres mal tant els jugadors com jo. I els hi tinc massa estima perquè trontolli pel simple fet de ser-hi”.

Agraït als jugadors

Una vegada més el de Santpedor ha volgut agrair la professionalitat de tots els jugadors que ha tingut sota les seves ordres al llarg d’aquests quatre anys. “He tingut el gran privilegi d’entrenar des del primer a l’últim jugador. M’han fet gaudir d’aquest ofici i vull agrair-los que hi hagut milions de jugades i partits imaginats que ells els han fet realitat. No hi ha preu més valuós que aquest, que és el que m’ha enduc”.

En aquests moments Guardiola ha tingut ben present Abidal, que es recupera del transplantament de fetge a que va ser sotmès fa unes setmanes. I també de Keita, a qui fa uns mesos va considera la “nineta dels seus ulls”, i que aquest divendres ha explicat que “ha estat el meu termòmetre aquí”.

A la vegada ha volgut donar les gràcies per les facilitats que ha rebut per part del president Sandro Rosell i la seva Junta Directiva, així com també les que va tenir en el seu dia amb Joan Laporta.

Marxa amb el deure ben fet

El que té clar Guardiola és que “marxo amb la sensació del deure ben fet i orgullós d’haver estat aquí. No he traït res del que em van ensenyar els meus predecessors. I me’n vaig amb pau amb mi mateix”. El tècnic necessita allunyar-se i veure el futbol des de fora, i ara per ara no té pensat tornar a les banquetes. “Tard o d’hora tornaré a entrenar però no puc omplir aquesta buidor si torno a entrenar ara”.

0 komentar: